duminică, 30 ianuarie 2011

Ori facem publicitate ori nu mai facem


A trecut o vreme de cand este promovat intens reprezentantul unei subculturi de mahala intrat in viata publica prin intermediul unei stiri de can-can.Expresiile sale au devenit adevarate "vorbe de duh" si,cred eu,macar trei sferturi din romani le-au rostit in gluma macar odata.
Umoristii se intrec sa il parafrazeze,actorii nu mai stiu cum sa il imite,televiziunile de sport l-au transformat in mare competitor.Ma mir ca nu si-a inregistrat replicile la OSIM.
Dar,am senzatia ca gluma se cam ingroasa.Observ in ultima vreme ca o binecunoscuta marca de bauturi racoritoare foloseste un spot publicitar creat dupa "sfanta replica" ORI SUNTEM... ORI NU MAI SUNTEM.Asta dupa ce si un post de radio a avut o campanie bazata pe asa ceva.
Am ajuns asadar sa ne bazam pe "cugetarile" unui personaj ce are ca pasiuni bataile golanesti si mancatul de seminte.Te pomenesti ca,peste cativa ani,respectivul va fi studiat in manuale de Limba si literatura romana impreuna cu alti "clasici ai Romaniei":Sorinel Copilul de Aur,Guta,Andreea Tonciu,Daniela Crudu,Mariana Moculescu,etc.
Nu sunt absurd,nu cer niciunei agentii de publicitate sa isi intemeieze campaniile pe baza operelor lui Eminescu,dar totusi...Sa nu promovam in continuare kitsch-ul si circaria.
In comparatie va sugerez sa vizionati noua reclama la Mercedes(oops,am comis-o -am facut publicitate,poate ma aleg si eu cu ceva :))).Dupa umila mea parere este geniala.
P.S.Cu ocazia aceasta inaugurez o noua eticheta RECLAME SI ANTIRECLAME.Voi reveni sa comentez diferitele spoturi care ne invadeaza viata.Va rog sa comentati si va garantez ca,in limita bunului simt,toate comentariile(pro si contra) vor fi publicate.
O zi buna va doresc.

8 comentarii:

  1. buna IULIAN! nu stiu ce te mai miri mai omule,tu nu stii ca pina in '89 eram un popor mult mai educat d.p.d.v!? stii bine ca prostia,grosolania de orice natura pare ceva NORMAL din pacate in ziua de azi,iar bunul simtz inseamna ca esti FRAIER sau DEPASHIT! asa ca dupa parerea mea umila,nu ne ramine decit sa selectam si sa ne insushim ce este cu ADEVARAT de calitate,BUN-GUST si SIMTZ.iar pe cei..cele...sa le dam ce merita un MARE IGNORE! NU DE ALTA,DAR NE IMBOLNAVIM MAI BAIATULE SI NU NE PUTEM PUNE CONTRA vintului,CUM SE SPUNE.COMENTARIUL TAU ESTE FOARTE realist.SUCCES SI MAI ASTEP CU LARG INTERES SI ALTELE,PAAA!!! florinash!

    RăspundețiȘtergere
  2. Iuliane, sunt in asentimentul tu, dar, cum mai spuneam si pe alte bloguri: ce putem face? Sa nu mai urmarim reclamele la TV? Sa nu mai urmrim un anumit post TV? Ok, dar aceste personaje apar pe toate posturile de televiziune.Eu nu am decat un singur sfat. Arunci telecomanda la gunoi si televizorul pe geam.

    RăspundețiȘtergere
  3. Sunt multe din astea Iuliane, si din pacata "buba" e prea mare si greu sa o elimini. Asta e durerea cea mare! Trebuie curatat SISTEMUL si apoi micile ramasite.

    RăspundețiȘtergere
  4. parca celebra (si idioata) replica "iarna nu-i ca vara" n-a fost considerata pana la urma o cugetare inteleapta, ulterior copiata si mediatizata ca ceva extrem de haios. desi mie mi s-a parut bataie de joc... bineinteles ca inregistram "succesurile" pe care le meritam.

    RăspundețiȘtergere
  5. Anca, totusi, celebra replica "iarna nu-i ca vara" nu vine din gura unui boschetar. Desi cine a spus-o...nu e departe...

    RăspundețiȘtergere
  6. Lasa'i pe ei sa-si foloseasca expresiile, vorbele de duh si toate cele, ce treaba avem noi? :-j

    RăspundețiȘtergere
  7. Cum s'arunci bre, tv-ul pi jam? Si meciurile?!

    RăspundețiȘtergere
  8. Cel care l-a promovat la tv. cred ca a fost inghesuit de baietii de cartier . si noi cum suntem lasi facem ce zic cei ca omu cu reclama.

    RăspundețiȘtergere